DAKO spol. s r.o. - EUROOKNA: https://www.nizkoenergeticky.cz/

Dako spol. s r.o. pořídila elektromobil za pomocí dotací.

Dako spol. s r.o. pořídila elektromobil za pomocí dotací.

Společnost Dako spol. s r.o. pořídila v rámci dotačního programu spolufinancovaného Evropskou unií "Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita – Výzva V", s názvem programu "Pořízení elektromobilu Dako spol. s r. o.", s cílem projektu - zavedení inovatívní technologie nízkouhlíkové dopravy, využití čisté, bezpečnější a méně nákladové dopravy s termínem realizace do 30.6.2021, s celkovými náklady 1 238,8 tis. Kč, kdy dotace bude činít 372 tis. Kč.. 

V současné době je několikaměsíční zkušenosti s ježděním:


 

Zkušenosti jsou velice pozitivní a to jak z hlediska ekonomického, kdy roční uvažovaná úspora na nákladech 45 tis Kč bude určitě naplněna, ale také z hlediska bezpečnosti - auto velmi rychle a výkoně reaguje na rozjíždění nebo předjíždění, má výbornou stabilitu a mnoho bezpečnostních prvků. Výhoda elektromobilu je, že se jedná o plný automat, to je bez řazení a tedy spojky, řadící páky, ale i ruční brzy. Rozjíždění, zrychlování, ale i brzdění je určitě plynulejší než proti jakémukoli fosilnímu automatu. Auto je velmi tiché a na svoji velikost prostorné. Domníváme se, že i čas potřebný pro doplnění paliva je u elektromobilů kratší - zasunutí, vysunutí zásuvky (doma/v práci), při delších cestách čekání na nabíjení proti příjezd, odjezd k čerpací stanici, natankování, placení, někdy čekání.

Neméně důležité zvláště v Ostravském provozu je i ekologický přínos - nejsou zplodiny z výfuku. Nezanedbatelné je i snížení potřeby údržby - výměny motorových olejů, filtru, rozvodových řetězů, problémy s výfukem atd..

Z našeho pohledu jsou nynější elektromobily značně předražené (asi proto dotace z evropské unie) protože například "holý" náklad na surovinu baterií činí cca 40 tis. Kč, přitom je všeobecná shoda, že elektromobil je na výrobu výrazně méně složitý takže výroba by měla být levnější.

   

 

 

 

 

 

 

zpět